«

»

Lip 15

Odpowiednie przygotowanie do biegania

Wśród mieszkańców dużych aglomeracji trwa moda na jogging. Coraz więcej Polaków ćwiczy, a prawie 40 procent spośród nich robi to regularnie. Jak można zauważyć w tej dziedzinie życia coraz prędzej doganiamy Zachód. Także z perspektywy ekonomicznej jest to bardzo dobry wskaźnik. Rosnące zainteresowanie zdrową kuchnią oraz aktywnym stylem życia coraz większej liczby Polaków oznacza, że poprawia się komfort życia w Polsce.

Bieganie to nadal hobby zamożniejszych osób, z dużych miast, którzy są świadomi jak bardzo aktywność fizyczna jest ważna dla zdrowia. Jogging to rewelacyjna recepta na zdrowie i dzięki niemu możemy zapobiegać wielu dolegliwościom w przyszłości, przykładowo cukrzycy, a także poprawić swoją kondycję fizyczną. Stąd też właśnie ta dziedzina aktywności fizycznej zyskała sobie taką popularność.

Przede wszystkim truchtać potrafi każdy, tylko trzeba mieć dobre chęci i nie zniechęcić się na początku.Oprócz tego jest to rodzaj sportu, który można wykonywać wszędzie, bez specjalnego przygotowania. Z drugiej strony wielu zwolenników biegania lekceważy fakt, że, jak każda aktywność fizyczna także bieganie wymaga odpowiedniego przygotowania organizmu.

Lekarze od medycyny sportowej przestrzegają przed uprawianiem sportu i lekceważeniem złego stanu swojego zdrowia. Lekarz polski ginekolog dublin sportowy z radzi, abyśmy, nim zaczniemy intensywnie trenować, przebadali się i sprawdzili czy nie ma żadnych przeciwwskazań do wzmożonego wysiłku.

Niestety powszechne mniemanie, że każdy może biegać to przesąd. Osoby, które szczególnie muszą rozważyć bieganie to osoby z dużą nadwagą, a także z chorobą serca. O bieganiu powinni zapomnieć także ci, którzy maja problemy z kręgosłupem bądź mają kłopot z stawami kolanowymi. Jeśli nie jesteśmy pewni stanu swojego zdrowia, zanim rozpoczniemy regularnie biegać, warto udać do specjalisty medycyny sportowej, który sprawdzi, czy jesteśmy w wystarczająco wysokiej formie.

Także osoby całkowicie zdrowe, zanim zaczną przygodę z joggingiem muszą właściwie się przygotować. Markowe buty i modne sportowe ubrania to za mało. Przede wszystkim warto pamiętać o dłuższej rozgrzewce, a także stretchingu tuż po bieganiu. Prawidłowy stretching, a także krótki masaż (więcej na stronie), mogą zapobiec tak zwanym “zakwasom mięśni” w kolejnym dniu. Tuż po przebiegniętej trasie mięśnie w nogach są rozgrzane, dlatego właśnie trzeba zadbać o ich rozruszanie, aby zapobiec potencjalnym kontuzjom.

Źródło: http://www.rehabilitacje.org